Deichmann proglašen najboljim velikim poslodavcem: "Primat učvršćujemo otvaranjem novih trgovina i jačanjem web shopa" - Jer volimo cipele

Deichmann proglašen najboljim velikim poslodavcem: “Primat učvršćujemo otvaranjem novih trgovina i jačanjem web shopa”

Deichmann proglašen najboljim velikim poslodavcem: "Primat učvršćujemo otvaranjem novih trgovina i jačanjem web shopa"

Zadovoljni smo prošlogodišnjim poslovanjem i prometom. Prihod je iznosio 319 milijuna i za 7,2 posto je nadmašio 2016. godinu, a uskoro ćemo objaviti i detaljne poslovne rezultate.

Boris Kopić, direktor Deichmanna za Hrvatsku, Sloveniju, Srbiju i BiH

 

Već 11 godina ‘hoda’ hrvatskim tržištem, a unazad nekoliko godina je i lider u prodaji obuće u našoj zemlji, s rastućim rezultatima (u 2016., prema Poslovnoj Hrvatskoj, s prihodima od 255.965.795 kuna i neto dobiti od 27.205.101 kuna), koji su i bili impresivni.

Njihove cipele hrvatski građani vole, kupuju ih godišnje više od milijun i pol komada, a tvrtku cijene i njeni radnici, jer je upravo Deichmann Hrvatska, dio njemačkoga lanca trgovina obućom, prema izboru portala Moj posao proglašen najboljim velikim poslodavcem u 2017. godini. O odnosu prema zaposlenicima te njihovim radnim kvalitetama i vještinama, stanju hrvatske maloprodaje obuće i perspektivi branše, kao i novim koracima u ovoj godini, a koji će u pogledu nekih usluga biti i značajan iskorak, razgovaramo s Borisom Kopičem, direktorom Deichmanna za Hrvatsku, Sloveniju, Srbiju i BiH. On je u kompaniji od 2006., pokrenuo je trgovinu u Sloveniji te 2009. u Hrvatskoj, 2001. u Srbiji i 2013. u BiH.

Na hrvatskom tržištu ste prisutni već 11 godina i to vam, sudeći po brojkama, ide više nego dobro? Koliki su vam prihodi i dobit u 2017?

Hrvatsko tržište je u nadležnosti uprave koja, iz sjedišta u Ljubljani, brine za razvoj Deichmanna na tržištima Slovenije, Hrvatske, Srbije i BiH. S obzirom na obujam prometa, upravo se hrvatsko tržište pokazalo kao najvažnije u regiji. Zadovoljni smo prošlogodišnjim poslovanjem i prometom. Prihod je iznosio 319 milijuna i za 7,2 posto je nadmašio 2016. godinu, a uskoro ćemo objaviti i detaljne poslovne rezultate.

 

Što mislite, zašto hrvatski kupci kupuja artikle iz vaših trgovina? Trendovi, kvaliteta uvoza, cijena?

Osnovna strategija Deichmanna na svim tržištima je kvalitetna obuća po povoljnim cijenama i u skladu s najnovijim modnim trendovima. Ovakav pristup rezultirao je popularnošću našeg brenda u Hrvatskoj. Naš recept za uspjeh je jednostavan i ne krijemo ga: zbog velikog broja poslovnica u svijetu, njih čak 3800, naručujemo veće količine robe što je jedinstven pristup u našoj industriji. Takvom organizacijom nastaje prednost u cijeni i sinergijski učinak koje Deichmann sa radošću dijeli i s kupcima. No, prvi korak svakog uspješnog poslovanja je ispitivanje tržišta. Morate znati sve nijanse želja vaših kupaca. Također, svake godine ulažemo u modernizaciju naših trgovina i poboljšanje logističkog sustava. Naš cilj je kupovinu pretvoriti u ugodan doživljaj.

Vole vas i zaposlenici, prema izboru portala Moj posao najbolji ste veliki poslodavac lani u Hrvatskoj, mjereno u zadovoljstvu radnika. Što im se sviđa u Deichmannu?

Jednostavno je – ljudi su nam zaista na prvom mjestu. Deichmannove vrijednosti jasno su izražene, a dio našeg tima mogu postati ljudi koji te vrijednosti i sami žive. Obiteljska smo kompanija i vođeni mišlju “poduzeće mora služiti ljudima”, a to znaju i naši zaposlenici baš kao i kupci. Za prvi dojam imamo samo jednu priliku i zato stavljamo veliki naglasak na kvalitetan odnos između prodavača i kupaca. Samo zadovoljan zaposlenik može kvalitetno i uvjerljivo predstavljati kompaniju. Prodavači stvaraju prvi kontakt s kupcima i bez njih ne bi bilo moguće ostvariti takav uspjeh. Priznanje Najbolji poslodavac za 2017. godinu u kategoriji velikih tvrtki nam je veliko priznanje za ulaganje u zaposlenike i vjetar u leđa. Fokusirani smo na pružanje što boljih uvjeta zaposlenicima. Primjerice, prodavači sudjeluju u dobiti poduzeća kroz mjesečne provizije ostvarene od dobrog prometa poslovnice. Dobivaju ljetni regres i božićnice, a dostupna su im i usavršavanja kroz radionice, seminare i različite interne i eksterne edukacije. Ne želimo ih nagraditi isključivo kroz financijsku motivaciju već i kroz usvajanje “know howa”.

Koliko zaposlenika imate u Hrvatskoj? Jesu li im plaće na razini prosjeka u sektoru trgovine ili prosjeka plaća u državi?

Trenutačno u Hrvatskoj imamo 282 zaposlenika, no taj broj će se tijekom 2018. godine povećavati s obzirom na to da planiramo ekspanziju i otvorenje novih poslovnica. Prema statističkim podacima, iznos prosječne plaće je veći od prosjeka u sektoru trgovine.

Ulažete li u razvijanje njihovih vještina, koliko je u ovoj branši važno da se interno osposobljavaju? Ima li pristup prodaji obuće u vašim trgovinama nekih specifičnosti u odnosu na druge?

Dodatna usavršavanja važna su u svakoj industriji. Za motivaciju zaposlenika nisu dovoljna samo materijalna ulaganja, već i ulaganja u njihovu edukaciju. Često organiziramo različite radionice na kojima svi zainteresirani, bez obzira na radnu poziciju, mogu pridobivati dodatna stručna znanja i unaprijediti tzv. meke vještine.

Koje su glavne značajke korporativne kulture u Deichmannu? Kako nagrađujete osobiti angažman zaposlenika?

Osim navedenih edukacija i financijskih nagrada, najbolje poslovođe nagrađeni su i višednevnim druženjem s kolegama iz drugih zemalja u svjetskom turističkom centru. Mnogo energije, vremena i resursa ulažemo u ‘people management’ čiji je smjer jasno definiran. Neka od naših vodećih načela su: ‘Velika marljivost pri odabiru zaposlenika’, ‘Pružite nam svoje povjerenje i pobijedite’, ‘Budite uzor’, ‘Fokusirajte se na informacije i postavljanje ciljeva’, ‘Fokusirajte se na važno’ i ‘Pozitivno razmišljajte’. To su pravila igre koja svakodnevno slijede naši poslovođe i menadžeri.

S obzirom na to da je Deichmann Hrvatska dio istoimene njemačke grupacije, kako u središnjici gledaju na vaše uspjehe? Koliko ste samostalni na poslovnoj ‘stazi’?

Središnjica je vrlo zadovoljna razvojem u Hrvatskoj. Od 2007., kad je Deichmann otvorio prvu trgovinu u Hrvatskoj, tvrtka kontinuirano bilježi rast prodaje u sve većem broju trgovina. Na području trgovine obućom već nekoliko godina zauzimamo prvu poziciju.

Koliko hrvatski Deichmann doprinosi cijeloj grupaciji u prihodima i dobiti?

Grupa Deichmann posluje u 26 zemalja širom svijeta. S obzirom na to da je Hrvatska, s 4,2 milijuna stanovnika poprilično malo tržište, tako je i udio u ukupnoj prodaji niži ako uspoređujemo s većim zemljama.

 

1,7 milijuna

komada cipela svih vrsta prodano je u 37 prodavaonica Deichmanna u Hrvatskoj prošle godine

 

 

Cipele i ostala obuća se tradicionalno kupuju na licu mjesta, u trgovini, gdje postoji mogućnost da ih se isproba. Vi, naravno, imate i web stranicu s velikim asortimanom, no, ona ne nudi online kupnju. Zašto?

Online prodaja na području cipela i torbica bilježi velik i brz porast, kako na globalnoj razini tako i u Hrvatskoj. S online kupovinom upoznata je većina zemalja u kojima Deichmann ima aktivan webshop. Uskoro ćemo pokrenuti i online shop kako bismo kupcima u Hrvatskoj omogućili pristup našoj ponudi bez obzira na njihovu lokaciju ili blizinu poslovnice.

Kakvo je aktualno stanje hrvatske maloprodaje obuće?

Već nekoliko godina Deichmann ima najveći tržišni udio u Hrvatskoj na području prodaje obuće. Osim nas, prisutno je još nekoliko velikih stranih igrača, ali i niz manjih domaćih s vlastitom proizvodnjom. Posljednjih godina primjećujemo nove maloprodajne igrače, a nekima služimo i kao inspiracija za strategiju i uređivanje poslovnica. Svake godine raste i udio online prodavača cipela. No, konkurencija je uvijek dobrodošla. Motivira nas da budemo još bolji i snažniji, da kontinuirano ulažemo u dizajn naših trgovina te kvalitetu ponude i usluge s ciljem zadovoljstva kupaca.

Kakva je perspektiva branše?

U branši se događaju razne promjene: brojni lanci odjeće i prehrambenih proizvoda u svoju ponudu uvode obuću i trgovina se općenito bori s padom frekvencije kupaca u poslovnicama. U bliskoj budućnosti maloprodaja će još uvijek značiti bar 90% prodaje cipela, no dugoročno, industrija se kreće u smjeru snažnije podrške za online prodaju i, naravno, omni-channela. Na globalnoj razini razvijamo uslugu ‘ship to home’: ukoliko na zalihi trgovine nema željenih cipela, kupac ih može naručiti i one će mu biti dostavljene na željenu adresu. Digitalna i klasična prodaja sve više se isprepliću. I dok nam online prodaja omogućava brzu povratnu informaciju s tržišta, klasičnom prodajom ostvarujemo osobniji kontakt s kupcem.

 

Koje korake vaša kompanija kani napraviti u ovoj godini u Hrvatskoj? Otvorenje dućana, ulaganja?

U 2018. godini planiramo otvorenje još dvije nove poslovnice te redizajn i modernizacija nekoliko starijih. Tim ćemo koracima obraniti tržišnu poziciju broj 1 i u 2018. godini. U Hrvatskoj postoje razne mogućnosti razvoja, a strategija nam je usmjerena u otvaranje poslovnica u novim shopping centrima i retail parkovima. Nije isključeno i otvorenje poslovnice i u nekim od većih gradova u tzv. pješačkoj zoni, dakle neovisno o shopping centru. To je područje na kojem svakako želimo biti aktivni.

Budući da ste tržišni lider u Hrvatskoj (prodali ste, npr. u 2017., oko 1,7 milijuna komada obuće), biste li pomogli i domaćoj obućarskoj industriji plasmanom i njihove robe?

Odabir, planiranje i izbor cipela za većinu zemalja u kojima Deichmann posluje provodi se centralno, u Njemačkoj. Sinergijski učinci nabavke sa postizanje jedinstvenih količina i cjenovnih prednosti mogu se postignuti samo sa proizvođačima koji su u mogućnosti postići zadane količine i pratiti kvalitetu i dizajn.

Ništa drugo ne dolazi u obzir

Kakvu vi osobno obuću preferirate nositi?

S obzirom da mi je modni stil veoma važan, uvijek odabirem Deichmann. Ponuda u našim poslovnicama je toliko dobra da ni jedna druga opcija ne dolazi u obzir kad se radi o modernoj, kvalitetnoj i cjenovno pristupačnoj obući.

 

Vijesti