Pero Vrdoljak, voditelj Deichmannove prodaje: Za motivaciju zaposlenika nije dovoljno samo financijsko ulaganje

Kontinuirano pratimo razvoj zaposlenika, na raspolaganju smo svima koji se žele dodatno usavršavati i razvijati karijeru u Deichmannu. Među ostalim, organiziramo različite radionice na kojima se mogu steći dodatna stručna znanja te se trudimo ponuditi što bolje uvjete rada

Šireći se postupno, najveći trgovac obuće u Europi, njemački Deich- mann postao je tijekom posljednjih deset godina broj jedan trgovac obućom u Hrvatskoj. Trenutačno ima 37 poslovnica na hrvatskom tržištu, uglavnom u trgovačkim centrima i ove godine najavljuje širenje poslovanja putem više prodajnih kanala. Lani je ponovno osvojio titulu ‘Najbolji poslodavac’ u kategoriji velikih tvrtki te svoj kontinuirani rast pripisuje dobrim rezultatima svojih zaposlenika kojima, osim financijskih stimulacija, omogućuje i usavršavanje putem raznih edukacija i radionica.

Lani je Deichmann srušio rekorde u broju prodanih cipela u Hrvatskoj, kao i u vlastitim prihodima. Kakva su predviđanja za ovu godinu?

Za postizanje vrhunskih rezultata potreban je vrhunski tim. Iskustvo je pokazalo da većim fokusom na zaposlenike ostvarujemo bolje rezultate i time se želimo voditi i ove godine. Predviđamo da ćemo i ove godine uz trud svih zaposlenika postići zadane ciljeve i nastaviti uspjehm koji u Hrvatskoj redovito postižemo već posljednjih deset godina.

Postoje li neki trendovi specifični samo za hrvatsko tržište? Kakvi su Hrvati potrošači kad je u pitanju obuća?

Trendovi koje primjećujemo u našim prodavaonicama pokazuju da još uvijek prevlada- vaju klasični modeli obuće. Ipak, može se primijetiti da sve više Hrvata, a pogotovo mlađe generacije, drži korak s trendovima i nosi obuću koja je aktualna na svjetskoj i domaćoj modnoj sceni. Osim modernog dizajna, velik naglasak kontinuirano stavljamo na udobnost i kvalitetu obuće koju Primjerice, brend Medicus fokusiran je na zdravlje stopala, modeli su izrađeni od visokokvalitetnih materijala i jedna je od naših najprodavanijih linija obuće.

U trgovačkoj branši često se spominje podređeni položaj prodavača te velike razlike u primanjima menadžera i prodavača. Kakva je praksa u Deichmannu?

Deichmannova misao vodilja je da poduzeće mora služiti Dakle, uz naše kupce, za- poslenici su nam na prvom mjestu. Prodavači prvi kontaktiraju s kupcima, stvaraju njihov dojam o Deichmannu i bez njih ne bi bilo mo- guće postići uspjeh. Baš kao u svim tvrtkama, postoje razlike u primanjima koje su usklađene s obzirom na razinu odgovornosti i zaduženja određenih pozicija. Prodavači sudjeluju u dobiti poduzeća putem mjesečne provizije od dobrog prometa poslovnice, a dobivaju i ljetni regres te božićnicu. No svjesni smo činjenice da za motivaciju zaposlenika nisu dovoljna isključivo financijska ulaganja. Ne želimo samo ‘odraditi’ i površno održavati zadovoljstvo, već smo fokusirani i na profesionalni razvoj pa tako organiziramo različite radionice na kojima mogu usvojiti dodatna stručna znanja i unaprijediti tzv. meke vještine. Radionice su na- mijenjene svim zaposlenicima bez obzira na radnu poziciju. Kontinuirano pratimo njihov razvoj, na raspolaganju smo za sve koji se žele dodatno usavršavati i razvijati karijeru u Deichmannu te im nastojimo ponuditi što bolje uvjete rada kako bismo zadržali njihovo zadovoljstvo na visokoj razini. Osim što nas nagrađuju svojom vjernosti, zbog naših zaposlenika iz godine u godinu proglašeni smo najboljim poslodavcem u kategoriji velikih tvrtki na natječaju ‘Najbolji poslodavac’, koji provodi portal Moj-posao.hr. U 2017. i 2015. godini zauzeli smo prvo, a 2016. drugo mjesto. U dobrom smo društvu velikih domaćih i inoze- mnih kompanija, na što smo posebno ponosni i koristimo se svakom prilikom da našim zaposlenicima na tome i zahvalimo.

Kakva je dugoročna strategija poslovanja Deichmanna u Hrvatskoj, s obzirom na veliku konkurenciju? Planirate li otvarati samostalne poslovnice ili ste i dalje isključivo  vezani  uz  trgovačke centre?

Deichmannova strategija poslovanja u Hrvatskoj pokazala se tijekom posljednjih deset godina vrlo uspješna. Pratimo trendove na tržištu i u skladu s njima prilagođavamo poslovanje. Planiramo nastavak ekspanzije u okviru trgovačkih centara i ‘retail’ parkova, ali ne isključujemo i mogućnost otvaranje samostalne poslovnice u tzv. pješačkoj zoni u nekom od većih hrvatskih

Planiramo nastavak ekspanzije u sklopu trgovačkih centara i ‘retail’ parkova, ali ne isključujemo ni mogućnost otvaranja samostalne poslovnice u tzv. pješačkoj zoni u nekom od većih hrvatskih gradova.

 

 

Današnji modni proizvođači i trgovci dobar dio svog asortimana prodaju putem interneta. Planirate li proširiti prodajne kanale i na  internetsko  trgovanje?

Da, svakako planiramo proširiti prodaju i na digitalne kanale otvaranjem online dućana u Hrvatskoj.

Koji bi bili neki globalni trendovi u proi- zvodnji i prodaji obuće? Koliko proizvođači diktiraju te trendove, a koliko kupci?

Globalni trendovi pokazuju sve snažniju di- gitalizaciju prodaje obuće, što smanjuje frekvenciju kupaca u poslovnicama, ali ubrzava dolazak do povratne informacije o razini zadovoljstva No, unatoč snažnoj ekspan- ziji online kupnje, iznimno nam je važan pristup prodavača prema kupcima koji i dalje uživaju u tradicionalnoj kupnji u naših 37 poslovnica diljem Hrvatske, a tijekom 2018. planiramo i otvaranje novih prodajnih mjesta.

Od svojih partnera (dobavljača), zahtijevate određeni kodeks ponašanja, tzv. code of conduct. Na što ih točno obvezujete?

Zahtijevamo sigurnost na radu, regulirano radno vrijeme, jasno reguliranu isplatu plaća, zaštitu okoliša i zdravlja radnika te zabranu disciplinskih mjera i diskriminacije, kao i rada djece i prisilnoga Pravilnik poslovanja temelji se na normama Međunarodne organizacije rada (International Labour Organization) i obvezuje dobavljače na određene načine ponašanja, proizvodnje i odredbe o zaštiti radnika.

Koji su Deichmannovi najveći dobavljači/proizvođači globalno i postoje li neke indicije za suradnju s hrvatskim proizvođačima?

Naša je središnjica u Njemačkoj, gdje planiramo, odabiremo, dizajniramo i nabavljamo naše proizvode: od cipela i modnih dodataka, do sredstava za njegu i održavanje cipela. Kako bismo održali dinamiku proizvodnje artikala u kontekstu kvalitete, količine i dizajna, većina artikala proizvodi se na Dalekom istoku.

Što sve jedan proizvođač mora zadovoljiti da bi surađivao s Deichmannom?

Svaki proizvođač mora se uklopiti u Deichmannovu tržišnu strategiju – kvalitetne cipele po povoljnim cijenama. To je naš glavni uvjet, uz mogućnost izrade kvalitetne obuće u većim količinama za više tržišta i praćenje najnovijih modnih trendova. Svi proizvodi prolaze detaljnu provjeru kvalitete kako bi odgovarali europskim uvjetima i standardima. Da bi Deichmann mogao zajamčiti kvalitetu koja odgovara našim kupcima, naši stručnjaci usko usklađuju postupak izrade s dobavljačima. Vanjski kontrolni instituti, kao npr. TÜV, brinu se o pridržavanju standarda kvalitete i ekoloških standarda koje je Deichmann sam postavio i koji daleko presežu zakonske norme.

 

Razgovarala: Maša Borovac,  Lider